Tuoteryhmät
Galleriakiskot ja kiinnitys

Grafiikan tarvikkeet ja prässit

Kalligrafia

Kehystys

Kirjat ja lehdet

Kynät ja hiilet

Lahjakortit

Maalausnesteet ja pohjustus

Maalauspohjat ja -kankaat

Maalaustelineet

Maalit ja värit

Manga ja sarjakuva

Paletit ja palettiveitset

Paperit ja lehtiöt

Pastelli- ja muut liidut

Pigmentit

Piirustus- ja maalauspaketit

Poisto-osasto

Sakset, viivottimet, teroittimet

Salkut ja portfoliokansiot

Siveltimet

Tarvikkeet

Teipit ja kasvisliimapaperit

Shake maalitussit

Tarjoukset
Uudet tuotteet
TAIDEGALLERIA
Pikahaku
 
tai
Tarkennettu haku
Lisätietoa
Toimitusehdot
Tietosuoja
Yritysinfo
Ota yhteyttä
Minoa Facebookissa
Oppaat ja ohjeet
Akvarellimaalaus
Öljyvärimaalaus
Akryylivärimaalaus
Blogi

Olet täällä: Etusivu » Toimitusehdot

Toimitusehdot

Tämän verkkokaupan ylläpitäjä on Minoa Oy, y-tunnus: 2183063-6. Tässä on kuvattu verkkokaupan sopimus-, tilaus-, toimitus- ja takuuehdot.

Minoa Oy myy taiteilijantarvikkeita täysi-ikäisille yksityishenkilöille, Y-tunnuksellisille oppilaitoksille ja yrityksille, yhteisöille ja yhdistyksille. Minoa Oy myy taiteilijantarvikkeita myös alle 18-vuotiaille kuluttajille sillä ehdolla, että holhooja antaa suostumuksensa ostosten tekemiseen Minoa Oy:n verkkokaupasta.
Olemme sitoutuneet noudattamaan toiminnassamme Suomen Suoramarkkinointiliitto ry:n (SSML) Reilun Pelin Sääntöjä ja Sähköisen Kaupankäynnin Sääntöjä sekä kuluttajakaupasta säädettyjä lakeja.

Tilaaminen

Minoa verkkokaupan valikoimat ovat monipuoliset ja edulliset. Ostaminen on helppoa ja turvallista.
Valitse ja tutustu tuotteisiin rauhassa. Kun löydät haluamasi tuotteen siirrä se ostoskoriisi klikkaamalla Osta nyt- tai Lisää ostoskoriin-painiketta. Siirryt tämän jälkeen automaattisesti ostoskoriisi, jolloin voit katsella ostoskorin sisältämiä tuotteita ja muuttaa niiden määriä tai poistaa ne kokonaan ostoskoristasi. Jos olet kirjautunut tunnuksillasi kauppaamme, niin ostoskorin sisältö säilyy kaupan muistissa eli jos haluat vaikka jatkaa ostoksia seuraavana päivänä, niin kirjaudu uudestaan tunnuksillasi verkkokauppaamme ja edellisen päivän ostoskorin sisältö on jälleen käytössäsi.
Kun olet kaikki haluamasi tuotteet ovat ostoskorissa siirry kassalle valitsemaan toimitustapa, -osoite ja maksutapa ja nämä hyväksyttyäsi olet saanut ostoksesi tehtyä (maksutapana postiennakko, lasku, osamaksu tai käteinen) tai siirryt pankkisi tai luottokunnan sivuille maksamaan tilauksesi (muista palata maksamisen jälkeen sivuillemme pankin/luottokunnan ohjeiden mukaisesti, jolloin tilaus kirjautuu järjestelmäämme). Tilauksen jälkeen kauppamme lähettää sähköpostiiisi tilausvahvistuksen. Jos et saa tilausvahvistusta tai tilauksesi käsittelyssä on jotain epäselvää, niin ota välittömästi yhteyttä henkilökuntaamme ja selvitämme asian tuotapikaa.

Alennukset

Laskemme yhteen jokaisen viimeisen vuoden aikana tekemäsi ostoksen ja myönnämme niiden perusteella alennuksen seuraavasti:

  • 150€ => alennus 5%
  • 500€ => alennus 7,5%
  • 1000€ => alennus 10%
  • 1500€ => alennus 15%
  • 2000€ => alennus 20%

Toimitustavat

Tuotteiden toimitusaika ilmenee kyseisen tuottteen tuotesivulla. Toimitusaika on ilmaistu tilausta seuraavina täysinä arkipäivinä. Esimerkiksi jos toimitusaika on 1-4 päivää ja tilaat lauantaina, niin tilauksesi lähtee toimitukseen todennäköisesti maanantaina, mutta viimeistään torstaina. Valitusta toimitustavasta riippuen tämän päälle tulee vielä kuljetukseen kuluva aika, joka on tavallisesti 1-2 päivä.

Matkahuolto Lähellä-paketti 6,90 €
Matkahuollon noutopisteitä on yhteensä jo 1.200. Noutopisteinä toimivat Matkahuollon omat toimipaikat, asiamiehet sekä Siwat, Valintatalot ja Euromarketit. Voit valita itse mistä ja milloin noudat pakettisi, sillä esimerkiksi Siwat palvelevat joustavasti seitsemänä päivänä viikossa aamusta iltaan.

 
Postipaketti 7,50 €
Postipaketti toimitetaan lähimpään postikonttoriisi

 
Jakopaketti 11,50 €
Tilauksesi toimitetaan ilmoittamaasi toimitusosoitteeseen perille saakka. Näin saat isotkin paketit kätevästi vaikkapa työhuoneellesi.

 
Ilmainen toimitus 0 €
Yli 250 €:n ostokset toimitamme ilmaiseksi lähimpään matkahuollon noutopisteeseen.  

Ole hyvä ja laita yhteystietoihisi matkapuhelinnumero, niin saat tällöin tiedon tilauksesi saapumisesta tekstiviestillä. Voit hakea paketin tällä tekstiviestillä tai sitten kotiisi tulevalla paketinsaapumisilmoituksella.

Kuluttajalla on oikeus peruuttaa tilaus missä tahansa vaiheessa, myös siinä vaiheessa kun tilaus on jo käsitelty. Mikäli kuluttaja ei halua noutaa tai lunastaa tilaustaan valitsemastaan toimipisteestä, on suositeltavaa että hän kuitenkin ilmoittaa siitä Minoa Oy:öön. Tilauksen peruutukset suositellaan tehtäväksi sähköpostilla.
Tavaran kuljetuksen aikana Minoa Oy:stä asiakkaalle on Minoa Oy vastuussa mikäli tavara vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana.
Jos lähetät tavaraa meille päin, esim. takuuhuoltoon tai tuotepalautuksena, muista säilyttää palautusasiakirjat ja postin kuittikopio/seurantanumero.

Maksaminen


Yhteistyökumppaneinamme toimivat Suomen Verkkomaksut Oy ja Klarna Oy. Yhteistyössä heidän kanssaan voimme tarjota kattavan valikoiman erilaisia maksuvaihtoehtoja:

  • Verkkopankit ja luottokortit

    Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken sekä luottokortit. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta.
    Pankin verkkopalvelussa vastaanottajana näkyy Paytrail (aiemmin Suomen Verkkomaksut). Paytrail Oyj on Finanssivalvonnan valvonnan alainen maksulaitos ja toimii maksupalveluntarjoajana kauppiaille. Paytrail välittää asiakkaan (kuluttaja, yritys tai yhteisö) maksuja kauppiaalle. Maksu voidaan toteuttaa Paytrailin maksupalvelussaan tukemilla tai tuottamilla maksutavoilla, jotka kauppias on sopinut ottavansa Paytrailin palvelun kautta käyttöönsä. Kauppias saa tiedon onnistuneesta maksusta välittömästi.

  • Laskulla ja osamaksulla
    Laskutus- ja osamaksupalvelun toteuttaa Collector.
    Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla yhteistyössä Collectorin kanssa, joka on Collector Credit AB:n laskupalvelu. Maksutapa mahdollinen enimmillään 1000€ ostoissa.
    Kun valitsette maksutavaksi Collector Lasku/Osamaksun, niin tulette saamaan tilatut tuotteet kotiinne ennen niiden maksamista. Voitte maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksunne pienempiin eriin.
    Lasku erääntyy tilausta seuraavan kuukauden viimeinen päivä, minkä johdosta Teillä voi olla jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa. Laskuun lisätään 2,95 euron laskutusmaksu. Kun valitsette laskulla tai osamaksulla maksamisen, voitte tilata ainoastaan vakituiseen osoitteeseenne ja Teidän pitää olla täyttänyt 20 vuotta tilauksen yhteydessä. Laskun saadessanne voitte valita 24 kuukauden osamaksun maksamalla vähimmäissumman, joka ilmenee laskustanne. Osamaksun korko on 1,6% kuukaudessa, mikä vastaa 19,20% nimellistä vuosikorkoa. Osamaksulla maksettaessa veloitetaan lisäksi tilinhoitomaksu 2,95 euroa kuukaudessa.
    Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6% kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.
    Saatte täydelliset ehdot Collector Lasku/Osamaksusta seuraavista linkeistä:
    Tarkemman palvelukuvauksen löydät http://commerce.collector.se/fi/YKSITYISILLE-/Maksa-laskulla
    Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf
    Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf
  • Postiennakolla
    Maksat tilauksesi noutaessasi sen postista tai postin tuodessa paketin kotiisi. Postiennakolla tilattaessa kuluihin lisätään 4,50 euron suuruinen postiennakkolisä kun toimitustapana on postipaketti ja 7,50 euron suuruinen postiennakkolisä kun toimitustapana on kotipaketti.

 
Suomen Verkkomaksut

 

Tuotteet ja hinnat

Verkkokaupassamme näkyvät tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron (kirjoilla ja lehdillä 9%, muilla 23%), mutta ei toimitusta. Toimitusten hinnat näkyvät alempana kohdassa Toimitustavat.

Kaikkien tuotteiden tuotetiedot näkyvät kotisivuillamme. Tuotetietovirheen takia tehtävä palautus on myös asiakaspalautuksena maksuton ja palautus on tehtävä kohtuullisesti ajassa kun virhe on havaittu tai olisi kuulunut havaita. Asiakkaan tulee havaita virhe kohtuullisessa ajassa.
Varaamme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä isommissa erissä - esim. huonosta saatavuudesta johtuen. Minoa Oy:n vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.
Kaikki Minoa Oy:n myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolellisesti tuotteen tuoteselosteeseen verkkosivuillamme. Mikäli asiakas ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden puitteissa tuote takaisin Minoa Oy:öön .
Selvissä tuote- tai hintavirhetapauksissa Minoa Oy voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Minoa Oy ei ole vastuussa valmistajien sivuilla olevista tiedoista.

Palautukset

Meillä on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus postipaketin tai noutotilauksen noutohetkestä alkaen (mukaanlukien viikonloput ja pyhäpäivät, poislukien noutopäivä).
Postimyynnin palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusaikana kuluttajalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Kuluttaja voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön. Palautusoikeus ei koske koskaan mm. pigmenttipulloa tai muuta tuotetta joka on sinetöity.

Osto- tai noutohetkeksi katsotaan se päivä jolloin paketti on lunastettu tai noudettu postista tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämärä. Asiakkaan velvollisuus on todistaa päivä jolloin paketti postista lunastettu, esimerkiksi postin kuitin avulla.

Palauttaminen on kuluttajalle maksutonta. Meillä on käytössä Postin asiakaspalautus. Käytä aina Postin asiakaspalautuslomaketta, jonka käyttöön saat ohjeet Postista.

Tuotepalautukset aina:
a) Alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna) ilman turhia merkintöjä
b) Mukana kopio kuitista/lähetteestä.
c) Selvitys palautuksen syystä.
d) Viimeistään 14 päivän kuluessa ostohetkestä.

Emme lunasta maksamattomia, luottopakettilähetyksiä (palautuksia tai takuukorjauksia) tai mitään lähetyksiä Matkahuollon kautta tai muun toimittajan välillä joka ei tuo palautusta/pakettia perille asti Minoa Oy:öön (poislukien Posti). Palautukset voi tehdä joko tuomalla tuotteen meille tai Postin asiakaspalautuksena, joka on lähettäjälle ilmainen.

Kun lähetät meille jotain, muista pehmustaa paketti hyvin. Kun käytät palautuksessa alkuperäistä paketointia ja pehmustetta, varmistat tuotteen perille saapumisen ehjänä. Emme hyväksy tuotetteen palautusta, mikäli kuluttaja on jättänyt täysin noudattamatta tässä mainittuja olevia pakkausvinkkejä. Postin aiheuttama palautuksen särkyminen on myyjän eli Minoa Oy:n vastuulla.

Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan hinnaston mukaan.

Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.

Takuu

Kaikilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen vähintään kuuden kuukauden takuu. Takuu on myyjän tai aikaisemman myyntiportaan vapaaehtoisesti antama lisäsitoumus. Takuun antaja vastaa siitä että tuote toimii määräajan.
Takuu-aika alkaa kuitissa tai laskussa olevasta päiväyksestä ja kestää kuitissa määritellyn ajan kuukausina. Tuotteen takuuvaihto tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.
Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.
Emme lunasta maksamattomia, postiennakko- tai luottopakettilähetyksiä (palautuksia tai takuukorjauksia) tai mitään lähetyksiä Matkahuollon kautta. Palautukset tai takuulähetykset tulee tehdä joko tuomalla tuote meille tai Postin asiakaspalautuksena, joka on lähettäjälle ilmainen Suomesta lähetettäessä. Muita toimitustapoja käytettäessä tai ulkomailta lähetettäessä emme vastaa lähetyskuluista. 

Asiakasrekisteristä

Asiakkaaksemme rekisteröityessämme asiakkaan tulee aina ilmoittaa nimi, osoite, sähköpostiosoite, postiosoite sekä puhelinnumero (mieluiten matkapuhelinnumero, jolloin posti voi lähettää paketin saapumisesta tekstiviestin, jolla voit myös noutaa paketin postista). Minoa Oy:n asiakasrekisteri on luottamuksellinen ja Minoa Oy:n sitoutuu olemaan luovuttamatta tietoja eteenpäin muille kuin, jos tilauksen maksutavaksi on valittu lasku tai osamaksu, laskutusta hoitavalle Klarna Oy:lle.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitussehtoihin, jotka koskevat toimituksia.Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu sähköpostilla tai puhelimitse. Asiakas sitoutuu tilauksen tekemisen jälkeen tarkkailemaan sähköpostiaan. Tilauksen jättämisen jälkeen Minoa Oy ilmoittaa automaattisesti asiakkaalle sähköpostilla tilauksen käsittelijän nimen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Tämän jälkeen asiakas voikin olla suoraan yhteydessä aina tilauksenkäsittelijään koskien esim. tilauksen muuttamista, peruuttamista tai toimitusaikaa. Sitova kauppasopimus tulee voimaan kun asiakas on jättänyt tilauksen. Järjestelmä vahvistaa tilauksen automaattisesti sähköpostilla.

Kysy lisää

Lähetä palautetta tai kysymyksiä yhteyslomakkeella.

©2008 Minoa Oy 

powered by osCommerce